https://www.instagram.com/spacenotes.copywriting/

FAQ: Tu rozwiewam najczęstsze wątpliwości! 

Masz pytania o copywriting? Nigdy wcześniej nie współpracowałeś/-aś z copywriterem i nie wiesz, jak to wszystko wygląda? Poniżej odpowiadam na najczęściej pojawiające się pytania! 

Czy jestem odpowiednią copywriterką dla Ciebie? 

Pierwsze i najważniejsze: czy jestem osobą, której szukasz?

Obszary, w jakich się specjalizuje, to w szczególności:
- prawo (prawo pracy, prawo cywilne, prawo transportowe)
- moda damska
- leasing
- wyposażenie dla domu (branża meblowa, małe RTV i AGD, oświetlenie, akcesoria kuchenne).

Mam również doświadczenie w tworzeniu tekstów do wielu innych branż, jednak to właśnie w tych działam najdłużej i regularnie.

Jeśli chcesz upewnić się, czy aby na pewno będę w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom, odezwij się do mnie. :)

Czy poprawki do tekstów są wliczone w cenę?

Tak, poprawki są wliczone w cenę, jednak pod warunkiem, że nie odbiegają one od ustalonych wcześniej wytycznych. 

Czy można otrzymać darmową próbkę tekstu? 

Nie, nie przygotowuję darmowych próbek tekstu. Jeśli chcesz zapoznać się z tekstami mojego autorstwa, napisz do mnie.

Co jest najważniejsze we współpracy z copywriterem, z czego możesz nie zdawać sobie teraz sprawy?

Moim zdaniem, jeśli zależy Ci na UDANEJ współpracy z copywriterem, kluczowe będą tu 3 kwestie:
- wybór odpowiedniej osoby, która ma doświadczenie, by sprostać Twoim oczekiwaniom,
- traktowanie copywritera jak swojego partnera w biznesie,
- wzajemna komunikacja, przez którą rozumiem, to, że Ty, jako zleceniodawca, również pozostajesz zaangażowany w zlecenie – przekazujesz copywriterowi wszystkie najważniejsze informacje potrzebne do przygotowania tekstu oraz masz czas, by odpowiadać na dodatkowe pytania i rozwiewać wątpliwości copywritera.

Czy wymagana jest zaliczka?

Nie, z reguły nie wymagam wpłaty zaliczki. 

Jak przebiega współpraca? 

Pierwszym etapem jest oczywiście wypełnienie briefu, który dostarczy mi wszystkich niezbędnych do wykonania zlecenia informacji. Jeśli nie lubisz pisać, możesz również przedstawić je telefonicznie. :) 

Przy nowej współpracy po pierwszym przesłanym przeze mnie tekście (jeśli zlecenie jest większe) zawsze proszę o jego w miarę możliwości sprawne zweryfikowanie. Dzięki temu już na samym początku możemy wypracować wspólny rytm i określić, czy wszystko zmierza w dobrym kierunku. 

Jeśli na zamówienie składa się kilka, czy kilkanaście tekstów, preferuję przesyłać je sukcesywnie, aby klient mógł zapoznawać się z nimi na bieżąco i systematycznie nanosić ewentualne poprawki. 

Gdy wszystkie teksty zostaną ukończone i zaakceptowane, możemy się rozliczyć. 

Jaki jest czas oczekiwania na zlecone teksty? 

Czas oczekiwania na teksty jest uzależniony głównie od moich "mocy przerobowych" w danej chwili, a także tematyki zleconych prac i ich zakresu. Najczęściej jest to kilka dni, natomiast gdy zlecenie obejmuje przygotowanie większej liczby tekstów, wtedy też tworzę je partiami i przesyłam sukcesywnie. 

Ile kosztuje przygotowanie tekstów na zamówienie?

Za podstawę wyceny przyjmuję najczęściej 1000 znaków ze spacjami (zzs). Istnieje jednak możliwość rozliczenia się w inny sposób, na przykład za projekt, w zależności od specyfiki zlecenia. 

Na cenę wpływa przede wszystkim rodzaj tekstu (m.in. artykuł, opis produktu, oferta sprzedażowa), branża, ilość dostępnych materiałów, a także to, czy zlecenie obejmuje dodatkowy zakres prac. 

Copywriting czy content writing?

Mimo że dla uproszczenia wszędzie posługuję się terminem "copywriting", tak naprawdę zajmuję się również content writingiem. Tak, nie są to pojęcia tożsame. :) 

Copywriting koncentruje się na tworzeniu tekstów, które mają skłaniać odbiorcę do podjęcia określonej akcji — konwersji. Może być to zakup produktu, zapis na kurs lub na webinar. 

Content writing to z kolei tworzenie treści mających na celu wzrost świadomości marki, budowanie do niej zaufania, zwiększanie zaangażowania wśród odbiorców. Innymi słowy, dzięki content writingowi możesz nawiązywać relacje ze swoją społecznością. A to jest niezbędne, by następnie przekształcić ją w swoich klientów. 

Co jest potrzebne do współpracy z copywriterem? 

We współpracy z copywriterem bardzo ważną rolę odgrywa brief.  Jest to przygotowany przeze mnie plik z pytanami pomocniczymi, dzięki którym będę w stanie lepiej zrozumieć Twoje potrzeby, poznać Twoją markę oraz branżę, w jakiej działasz. Im bardziej szczegółowych odpowiedzi uda Ci się udzielić, tym oczywiście lepiej dla... późniejszych efektów mojej pracy. :) 

Jeśli jednak przeraża Cię myśl o wypełnianiu jakiegoś obszernego dokumentu... Nie ma najmniejszego problemu — możemy po prostu porozmawiać telefonicznie! 

Czy można otrzymać fakturę?

Tak, będziemy rozliczać się na podstawie faktury. 
© 2024 spacenotes.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram