Copywriting to nie tylko umiejętność tworzenia pięknych tekstów, przez niektórych określanych (słusznie lub nie) jako teksty „z polotem”. To także, a może w głównej mierze, sztuka skłaniania odbiorców do podjęcia konkretnych akcji. Wszystko to zawiera się w jednym skrócie: CTA, czyli „Call to Action”. Czy wiesz, jak wykorzystać CTA, aby przyciągnąć uwagę, zainteresować czytelników i skierować ich ku pożądanym działaniom? Czy w swoich tekstach używasz w ogóle wezwań do działania? O tym właśnie będziemy dzisiaj rozmawiać.
CTA, czyli „Call to Action”, to po prostu wezwanie do określonego działania. Krótka fraza lub zdanie, które ma skłonić odbiorcę treści do konkretnej akcji, takiej jak zakup Twojego produktu, zapis na webinar, skontaktowanie się z Tobą pisemnie lub telefonicznie.
Teoretycznie CTA stanowi jedynie proste wezwanie, jednak w praktyce może mieć ogromny wpływ na skuteczność Twoich treści. Pamiętaj, że to właśnie za pomocą CTA mówisz swojemu odbiorcy, co powinien zrobić dalej. Jaki jest jego następny krok. Wezwanie do działania wskazuje również bezpośrednio cel Twojego komunikatu, przedstawionego w formie posta na mediach społecznościowych, relacji na Instagramie, artykułu na blogu, czy dedykowanego konkretnemu produktowi landing page.
Stosowanie CTA to klucz do zaangażowania i interakcji z odbiorcami. To narzędzie, które pozwala kontrolować zachowanie użytkowników, prowadzić ich przez ścieżkę konwersji i kształtować ich reakcje na Twoje treści. Warto więc umiejętnie wykorzystywać CTA we wszystkich rodzajach treści. Od postów na mediach społecznościowych, po artykuły na blogu, czy e-maile marketingowe.
Skuteczne CTA przynoszą wiele korzyści, zarówno Twojej marce, jak i jej społeczności.
Po pierwsze, zwiększa zaangażowanie. CTA zachęca do interakcji, co może zwiększyć zaangażowanie użytkowników w kontaktach z Twoją marką.
Po drugie, kieruje ruch na stronę. Poprzez umieszczenie linku w CTA, przekierowujesz użytkowników na odpowiednią, preferowaną stronę internetową, prowadząc do zwiększenia konwersji.
Po trzecie, wzmacnia wiarygodność. Jasne i konkretne CTA może zwiększyć wiarygodność Twojej marki, pokazując, że wiesz, czego oczekujesz od odbiorców.
Po czwarte, wspiera działania marketingowe. CTA (w połączeniu np. z Pikselem Facebooka) pozwala na śledzenie działań użytkowników, co jest kluczowe dla efektywnego zarządzania kampaniami marketingowymi.
Po piąte, zwiększają konwersje. Ostatecznym celem CTA jest zwiększenie konwersji, czyli przekształcenie użytkowników w klientów, subskrybentów lub aktywnych obserwatorów.
CTA można z powodzeniem stosować w różnych miejscach i formach komunikacji online:
Skuteczne Call to Action powinno posiadać kilka kluczowych cech, które zachęcą czytelników do interakcji. Sprawdź, czy tworząc własne CTA, stosujesz się do poniższych zasad:
Nie masz pomysłu na CTA dla swojego contentu? Skorzystaj z kilku poniższych propozycji!
Instagram:
„Zaobserwuj, aby być na bieżąco!”
„Zostaw komentarz i podziel się swoją opinią!”
„Oznacz swoją przyjaciółkę/przyjaciela!”
Facebook:
„Polub naszą stronę, aby nie przegapić nowości!”
„Kliknij, aby zobaczyć ofertę specjalną!”
„Umów się na spotkanie lub rozmowę!”
Blog:
„Zostaw komentarz i podziel się swoją opinią na ten temat!”
„Zapisz się do newslettera i otrzymuj informacje o nowych artykułach!”
„Udostępnij dalej, jeśli ten artykuł Ci pomógł!”
E-mail marketingowy:
„Kliknij tutaj, aby dokonać zakupu!”
„Umów się na bezpłatną konsultację!”
„Kliknij link i zobacz aktualną ofertę!”
Wnioski
CTA to naprawdę doskonałe narzędzie, z którego zdecydowanie nie warto rezygnować. Może zwiększyć skuteczność Twoich treści, zachęcając odbiorców do pożądanych działań. Niezależnie od platformy, czy rodzaju treści, zawsze warto używać CTA, aby budować więź ze społecznością i prowadzić ją przez ścieżkę konwersji. Pamiętaj jednak o umiarze i odpowiednim dopasowaniu wezwania do działania do kontekstu. Uważaj, aby nie zanudzać czytelników nadmierną ilością wezwań. W innym przypadku nie będą one spełniać swoich funkcji. Stosuj CTA z głową, a zobaczysz, jak zwiększy się interakcja użytkowników z Twoją marką!
Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak tworzyć treści na swoją stronę lub media społecznościowe?
Zaglądaj na mojego bloga regularnie!