Landing page, zwana również stroną docelową lub stroną lądowania, to strona internetowa zaprojektowana dla konkretnego produktu, usługi lub wydarzenia. Jest to często strona, na którą użytkownik trafił po kliknięciu w link z reklamy, kampanii e-mailowej, bądź innej formy promocji.
Głównym celem landing page jest skupienie uwagi użytkownika na określonym działaniu, takim jak zakup, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka, rejestracja na wydarzenie. Stronę lądowania optymalizuje się pod kątem konwersji. A to oznacza, że należy postawić na niej na przejrzystość i jednocześnie wyrazistość przekazu. Skuteczny landing page ma określoną strukturę i zawiera określone, nieprzypadkowo ułożone elementy, takie jak dowody słuszności, CTA, chwytliwe nagłówki i zestawy korzyści. Skupia się przy tym na jednym celu, prowadząc użytkownika do podjęcia konkretnej akcji.
Co zyskujesz?
Klientów gotowych do działania
Skuteczny landing page powinien zakończyć się konwersją. A stanie się tak, jeśli zamiast koncentrować się tylko na cechach produktu lub usługi, pokażesz klientowi, że masz rozwiązanie jego problemów.
Klientów zadowolnych z zakupu
Treść i przesłanie na landing page powinny być nie tylko zgodne z treścią reklamową lub linkiem, który doprowadził użytkownika na tę stronę, ale i z tym, co naprawdę oferujesz. W ten sposób dbasz o satysfakcję swoich klientów.
Wiarygodność i zaufanie do marki
Landing page to obietnica składana klientowi. Jeśli ją spełnisz, zyskasz w jego oczach zaufanie i wiarygodność. Klient, który nie zawiedzie się, dokonując konwersji poprzez landing page, wróci do Ciebie po więcej!