https://www.instagram.com/spacenotes.copywriting/

Kiedy (i dlaczego) warto skorzystać z usług copywritera?

Zanim podejmiesz decyzję zmuszającą Cię do oddania komuś swoich ciężko zarobionych pieniędzy, kalkulujesz. Kalkulujesz, czy to się w ogóle opłaca? Czy ten produkt lub ta usługa na pewno są Ci potrzebne… właśnie teraz? Twój mózg podsyła Ci najczęściej w takich sytuacjach wiele powodów, aby tego nie robić: „Skorzystam później”, „Jeszcze to przemyślę”, „To bez sensu”. Zgaduję, że podobne obiekcje mogą towarzyszyć Ci, gdy zastanawiasz się nad nawiązaniem współpracy z copywriterem. Kiedy warto skorzystać z takich usług i co najważniejsze – jak mogą one pomóc Twojej firmie? Już wyjaśniam.

Internet jest wypełniony po brzegi najróżniejszymi treściami. Pierwsze zderzenie z potrzebą ich stworzenia? Własna strona internetowa. Nawet jeśli zlecisz komuś jej zaprojektowanie, taka usługa z reguły nie mieści w sobie dostarczenia contentu. A po co Ci strona, na której poza kilkoma zdjęciami nie znajdzie się nic więcej? Gdy masz już własną witrynę, pojawiają się kolejne „zachcianki” – blog firmowy, konto w mediach społecznościowych, profil na LinkedInie, artykuły sponsorowane w celu promocji marki… Wszędzie tylko te treści i konieczność pisania! 

Skorzystaj z usług copywritera, jeśli…

1. Nie masz czasu

Doba każdego z nas ma tylko 24 godziny. Mimo że jest to wiedza, którą zdobywamy już w szkole podstawowej, czasami zdarza się nam o tym zapominać. Czasami, a właściwie to dość często marzymy także, aby w jakiś magiczny sposób dało się ją wydłużyć. Teoretycznie jest to w pewnym sensie możliwe, ale tylko i wyłącznie kosztem snu. A to w dłuższej perspektywie nie przynosi wielu korzyści.

Brak czasu to zatem podstawowy, najczęstszy powód, dla którego możesz rozważać zatrudnienie copywritera. Jeśli z góry wiesz, że nie dasz rady pisać samodzielnie tekstów na swoją stronę (lub przekonałeś/-aś się o tym na własnej skórze), skorzystanie z usług copywritera będzie najlepszym sposobem, aby zadbać o systematyczność publikacji. Systematyczność to tak właściwie słowo klucz. Pamiętaj, że wymaga jej dzisiaj każda aktywność w Internecie.

Dlaczego?

Publikując regularnie, zachęcasz swoich odbiorców do tego, aby częściej odwiedzali Twoją stronę. Dodatkowym ułatwieniem może okazać się dla nich z góry ustalony termin pojawiania się nowych treści, na przykład w każdy poniedziałkowy poranek.

Systematyczność w tworzeniu contentu jest także sygnałem, że Twoja marka żyje, istnieje, rozwija się i ma coś do przekazania swoim klientom. Zastanów się, jakie odczucia towarzyszą Ci, gdy wchodzisz na witrynę, na której ostatni artykuł został umieszczony na przykład w 2017 roku? Czy masz ochotę pozostać w tym miejscu dłużej, znając jednocześnie stronę z taką samą lub bardzo podobną tematyką, na której najnowszy wpis opublikowano zaledwie przed paroma dniami?

2. Chcesz pisać w sposób przyjazny dla swoich odbiorców

Nawet jeśli masz czas, aby pisać samodzielnie, zastanów się, czy na pewno potrafisz to robić? I nie mam tu wcale na myśli poprawności gramatycznej, stylistycznej, ortograficznej, czy interpunkcyjnej, a znajomość zasad tworzenia tekstów w Internecie. Teksty w Internecie rządzą się swoimi prawami i nieco odbiegają od tego, czego uczono nas na lekcjach polskiego przez kilkanaście lat nauki w szkole.

Podstawowe błędy, na jakie jesteś narażony/-a to:

  • klątwa wiedzy – inaczej niedostosowanie stylu, języka wypowiedzi do swoich odbiorców. Osoby, które od lat w codziennej pracy posługują się określoną terminologią, zwrotami, często nie potrafią przełożyć tego, co chciałyby następnie przekazać (na przykład na blogu), na prosty język. Język zrozumiały dla przeciętnego czytelnika, który nie jest specjalistą w danej branży. Jest to poważny błąd, ponieważ takie treści, przez to, że nie zostaną zrozumiane, nie mają w sobie dużej wartości. W Twoim odbiorcy po przeczytaniu takiego artykułu zamiast wdzięczności i uznania prędzej pojawi się frustracja, że tylko zmarnował swój czas i nie otrzymał niczego w zamian. Pamiętaj, że ludzie żyją dzisiaj w biegu i chcą szybkich, rzetelnych odpowiedzi na swoje pytania.
  • obawa przed pisaniem w prosty sposób – nawet jeśli zdajesz sobie sprawę z istnienia klątwy wiedzy, jako specjalista możesz mieć opory, aby pisać prosto. Czy jednak w tym miejscu nie mylisz przypadkiem języka prostego z prostackim? Nie o to tu chodzi. Język prosty to język, który pozwala przeciętnemu czytelnikowi możliwie łatwo i szybko zrozumieć, co właśnie przeczytał. Język prosty unika w szczególności zdań wielokrotnie złożonych, strony biernej, skomplikowanej terminologii, czy żargonu charakterystycznego dla określonych środowisk.
  • nieczytelna struktura tekstu – treści publikowane w Internecie wymagają także określonej struktury. Dzięki temu stają się przyjaźniejsze dla czytelników, którzy obecnie nie czytają tekstów, a tylko je skanują. Nowej myśli nie rozpoczyna się tu od charakterystycznego „wcięcia”, a najczęściej od naciśnięcia klawisza „enter”, który robiąc automatycznie przerwę, przeniesie nas do nowej linijki. Standardem są krótkie akapity, podział na nagłówki, stosowanie wypunktowań, czy pogrubień. W ramach pożądanych urozmaiceń powinno stosować się również zdjęcia, infografiki, czy odnośniki do filmów na YT. Internetowym tekstom znane są w dodatku linkowania wewnętrzne i zewnętrzne, służące zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek. Teraz zastanów się, czy masz na ten temat odpowiednią wiedzę i czas, aby właśnie w taki sposób redagować każdą treść?

3. Chcesz dotrzeć do większej grupy klientów

Jeśli myślisz na poważnie o rozwoju swojej firmy, z pewnością zależy Ci na powiększaniu swojej grupy odbiorców. Jednym ze sposobów, aby to robić, są właśnie publikowane regularnie treści. Tak, regularnie (patrz pkt. 1). Czy to w postaci artykułów blogowych, newsletterów, czy postów na mediach społecznościowych. Możesz postawić również na formę wideo, która w przypadku niektórych branż będzie bardzo pożądana.

Same treści to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania (a przez to była lepiej widoczna, co w efekcie zwiększa ruch), publikowane treści muszą być pisane z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych. W tym również może pomóc Ci właśnie copywriter.

4. Zależy Ci na zbudowaniu wizerunku eksperta

Dzięki udostępnianym w Internecie treściom masz szansę, aby budować wizerunek swojej marki jako eksperta w danej dziedzinie. W tym miejscu zwykło mówić się głównie o blogach, jednak obecnie nie są one jedynym z dostępnych dla przedsiębiorców narzędzi. Materiały wideo, webinary, konferencje, live’y to kolejne z równie doskonałych dróg do dzielenia się specjalistyczną wiedzą ze swoimi odbiorcami.

O ile pomoc copywritera w przypadku prowadzenia bloga firmowego jest dość oczywista i zrozumiała, o tyle możesz zastanawiać się, po co Ci copywriter, gdy planujesz webinar, czy nagranie wideo? Również i tu będzie Ci przecież potrzebny określony scenariusz, skrypt. We współpracy z copywriterem stworzysz go znacznie szybciej niż samodzielnie!

5. Pisanie nie jest Twoją mocną stroną

Kiedy jeszcze warto zwrócić się o pomoc do copywritera? Kiedy po prostu nie lubisz pisać lub nie jest to Twoja mocna strona. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że mam wielu znajomych, którzy wręcz nienawidzą pisać. Niejednokrotnie słyszałam z ich ust: „Że też Tobie się tak chce. Ja bym w życiu tak nie mógł/-a”. Zamiast na siłę męczyć się i frustrować lub ryzykować umieszczeniem na stronie tekstu z błędami (który, nawiasem mówiąc, może nie wpłynąć dobrze na wizerunek Twojej marki), skorzystaj z usług osoby, która przygotuje dla Ciebie treści na zamówienie!

© 2024 spacenotes.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram