Zanim podejmiesz decyzję zmuszającą Cię do oddania komuś swoich ciężko zarobionych pieniędzy, kalkulujesz. Kalkulujesz, czy to się w ogóle opłaca? Czy ten produkt lub ta usługa na pewno są Ci potrzebne… właśnie teraz? Twój mózg podsyła Ci najczęściej w takich sytuacjach wiele powodów, aby tego nie robić: „Skorzystam później”, „Jeszcze to przemyślę”, „To bez sensu”. Zgaduję, że podobne obiekcje mogą towarzyszyć Ci, gdy zastanawiasz się nad nawiązaniem współpracy z copywriterem. Kiedy warto skorzystać z takich usług i co najważniejsze – jak mogą one pomóc Twojej firmie? Już wyjaśniam.
Internet jest wypełniony po brzegi najróżniejszymi treściami. Pierwsze zderzenie z potrzebą ich stworzenia? Własna strona internetowa. Nawet jeśli zlecisz komuś jej zaprojektowanie, taka usługa z reguły nie mieści w sobie dostarczenia contentu. A po co Ci strona, na której poza kilkoma zdjęciami nie znajdzie się nic więcej? Gdy masz już własną witrynę, pojawiają się kolejne „zachcianki” – blog firmowy, konto w mediach społecznościowych, profil na LinkedInie, artykuły sponsorowane w celu promocji marki… Wszędzie tylko te treści i konieczność pisania!
Doba każdego z nas ma tylko 24 godziny. Mimo że jest to wiedza, którą zdobywamy już w szkole podstawowej, czasami zdarza się nam o tym zapominać. Czasami, a właściwie to dość często marzymy także, aby w jakiś magiczny sposób dało się ją wydłużyć. Teoretycznie jest to w pewnym sensie możliwe, ale tylko i wyłącznie kosztem snu. A to w dłuższej perspektywie nie przynosi wielu korzyści.
Brak czasu to zatem podstawowy, najczęstszy powód, dla którego możesz rozważać zatrudnienie copywritera. Jeśli z góry wiesz, że nie dasz rady pisać samodzielnie tekstów na swoją stronę (lub przekonałeś/-aś się o tym na własnej skórze), skorzystanie z usług copywritera będzie najlepszym sposobem, aby zadbać o systematyczność publikacji. Systematyczność to tak właściwie słowo klucz. Pamiętaj, że wymaga jej dzisiaj każda aktywność w Internecie.
Dlaczego?
Publikując regularnie, zachęcasz swoich odbiorców do tego, aby częściej odwiedzali Twoją stronę. Dodatkowym ułatwieniem może okazać się dla nich z góry ustalony termin pojawiania się nowych treści, na przykład w każdy poniedziałkowy poranek.
Systematyczność w tworzeniu contentu jest także sygnałem, że Twoja marka żyje, istnieje, rozwija się i ma coś do przekazania swoim klientom. Zastanów się, jakie odczucia towarzyszą Ci, gdy wchodzisz na witrynę, na której ostatni artykuł został umieszczony na przykład w 2017 roku? Czy masz ochotę pozostać w tym miejscu dłużej, znając jednocześnie stronę z taką samą lub bardzo podobną tematyką, na której najnowszy wpis opublikowano zaledwie przed paroma dniami?
Nawet jeśli masz czas, aby pisać samodzielnie, zastanów się, czy na pewno potrafisz to robić? I nie mam tu wcale na myśli poprawności gramatycznej, stylistycznej, ortograficznej, czy interpunkcyjnej, a znajomość zasad tworzenia tekstów w Internecie. Teksty w Internecie rządzą się swoimi prawami i nieco odbiegają od tego, czego uczono nas na lekcjach polskiego przez kilkanaście lat nauki w szkole.
Podstawowe błędy, na jakie jesteś narażony/-a to:
Jeśli myślisz na poważnie o rozwoju swojej firmy, z pewnością zależy Ci na powiększaniu swojej grupy odbiorców. Jednym ze sposobów, aby to robić, są właśnie publikowane regularnie treści. Tak, regularnie (patrz pkt. 1). Czy to w postaci artykułów blogowych, newsletterów, czy postów na mediach społecznościowych. Możesz postawić również na formę wideo, która w przypadku niektórych branż będzie bardzo pożądana.
Same treści to jednak nie wszystko. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania (a przez to była lepiej widoczna, co w efekcie zwiększa ruch), publikowane treści muszą być pisane z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych. W tym również może pomóc Ci właśnie copywriter.
Dzięki udostępnianym w Internecie treściom masz szansę, aby budować wizerunek swojej marki jako eksperta w danej dziedzinie. W tym miejscu zwykło mówić się głównie o blogach, jednak obecnie nie są one jedynym z dostępnych dla przedsiębiorców narzędzi. Materiały wideo, webinary, konferencje, live’y – to kolejne z równie doskonałych dróg do dzielenia się specjalistyczną wiedzą ze swoimi odbiorcami.
O ile pomoc copywritera w przypadku prowadzenia bloga firmowego jest dość oczywista i zrozumiała, o tyle możesz zastanawiać się, po co Ci copywriter, gdy planujesz webinar, czy nagranie wideo? Również i tu będzie Ci przecież potrzebny określony scenariusz, skrypt. We współpracy z copywriterem stworzysz go znacznie szybciej niż samodzielnie!
Kiedy jeszcze warto zwrócić się o pomoc do copywritera? Kiedy po prostu nie lubisz pisać lub nie jest to Twoja mocna strona. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że mam wielu znajomych, którzy wręcz nienawidzą pisać. Niejednokrotnie słyszałam z ich ust: „Że też Tobie się tak chce. Ja bym w życiu tak nie mógł/-a”. Zamiast na siłę męczyć się i frustrować lub ryzykować umieszczeniem na stronie tekstu z błędami (który, nawiasem mówiąc, może nie wpłynąć dobrze na wizerunek Twojej marki), skorzystaj z usług osoby, która przygotuje dla Ciebie treści na zamówienie!