https://www.instagram.com/spacenotes.copywriting/

Cennik copywritera: ile zapłacisz za napisanie tekstów na zamówienie?

Działalność w Internecie w ogromnej mierze opiera się dzisiaj na tworzeniu treści. To właśnie treści internetowe odgrywają kluczową rolę w budowaniu rozpoznawalności, wiarygodności i reputacji marki oraz zdobywaniu nowych klientów. A gdy o treściach mowa… tam też pojawiają się copywriterzy. Rozważając współpracę z copywriterem, jedno z pierwszych pytań, jakie pada, brzmi: „A ile będzie mnie to kosztować?”. Zanim nie dowiem się jednak, jaki jest Twój cel, jakich tekstów dokładnie potrzebujesz, czy też, w jakiej branży działasz, mogę odpowiedzieć tylko… to zależy! A od czego? O tym poniżej!

Cennik copywritera – od czego zależy?

Nie jest tajemnicą, że ceny za copywriting, podobnie jak w przypadku innego rodzaju usług, różnią się między sobą. Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś/-aś okazji współpracować z copywriterem, możesz zastanawiać się, dlaczego osoba „A” za przygotowanie opisu produktu zaoferowała Ci przykładowo 100 zł, a osoba „B” o połowę mniej. Oto kilka czynników, które mogą wpływać na cenę usług copywriterskich:

Doświadczenie copywritera: To, ile zapłacisz za copywriting, może zależeć po pierwsze od doświadczenia copywritera, z którym współpracujesz. To naturalne, że osoby działające w tym zawodzie od kilku, czy kilkunastu lat cenią się nieco inaczej niż całkowicie początkujący copywriterzy, dopiero wchodzący na rynek i w dodatku nieprowadzący własnej działalności gospodarczej.

Rodzaj zamawianych tekstów: W cenniku copywritera znajdziesz najczęściej wiele pozycji, takich jak „opisy produktów”, „opisy kategorii”, „hasła reklamowe, slogany”, „teksty ofertowe”. Z reguły każdy rodzaj tekstu jest wyceniany odrębnie.

Tematyka/branża: Na cenę za copywriting wpływa również tematyka danego zlecenia, czy też branża, w jakiej działa klient. Można przyjąć, że zdecydowanie łatwiejszym zadaniem (co do zasady) będzie napisanie artykułu poradnikowego z tematyki aranżacji wnętrz, których w Internecie jest całe mnóstwo, niż stworzenie wpisu blogowego o metodach formowania gwintów. Pamiętaj jednak, że tutaj wiele zależeć będzie także od doświadczenia wybranego przez Ciebie copywritera i tego, czy jest on wyspecjalizowany w określonych zagadnieniach, branżach.

Specyfika projektu/zlecenia i dodatkowe wymagania klienta: Być może oczekujesz napisania tekstu w języku angielskim (albo innym)? Zależy Ci na wykorzystaniu w nim odpowiednich słów kluczowych, których jednak nie posiadasz? Zlecenie jest pilne i potrzebne „na wczoraj”? W Internecie znajduje się jedynie znikoma ilość materiałów na wybrane przez Ciebie zagadnienie? Wszystko to może sprawić, że cennik copywritera będzie wyższy. 

Jak można rozliczać się z copywriterem?

Copywriterzy oferują różne opcje rozliczania się za swoje usługi, ale najczęściej występują tu dwie główne metody:

Rozliczanie na podstawie 1000 znaków ze spacjami (zzs)

Jednym z najpopularniejszych sposobów rozliczania się z copywriterem jest płacenie za 1000 zzs. Stawki za 1000 zzs różnią się i przeważnie zależą od wyżej wspomnianych czynników, takich jak doświadczenie, rodzaj tekstu, czy tematyka. W tym przypadku ostateczna cena za dany tekst będzie zależeć więc od przyjętej przez copywritera stawki oraz finalnej długości zamówionego tekstu. Im dłuższy tekst, tym wyższa cena.

Rozliczanie za projekt/zlecenie

Inną opcją jest rozliczanie się za cały projekt lub konkretne zlecenie, a nie, przyjmując za podstawę 1000 zzs. Cena najczęściej będzie tu ustalana indywidualnie, zgodnie z zakresem prac oraz z uwzględnieniem czynników wymienionych powyżej.

Czy copywriting to tylko pisanie tekstów na zamówienie?

Zdecydowanie nie. I warto zdawać sobie z tego sprawę! Copywriterzy mogą pełnić funkcję strategów treści, pomagając klientom w opracowaniu spójnych i efektywnych strategii komunikacji online. Oto kilka innych usług, które jestem gotowa Ci zaoferować:

Tworzenie strategii treści: Z większością moich klientów działam kompleksowo. A to oznacza, że nie piszę wyłącznie tekstów na zleconą przez nich tematykę, ale i pomagam im w znalezieniu najciekawszych, generujących ruch i adekwatnych do ich branży tematów, szukaniu trendów, czy publikowaniu treści na stronie.

Optymalizacja treści pod kątem SEO: Jeśli nie współpracujesz z agencją SEO i nie masz listy kluczowych dla swojej działalności (niszy) fraz, pomogę Ci taką stworzyć!

Prowadzenie kont w mediach społecznościowych: Poza prowadzeniem bloga zdecydowanie rekomenduję moim klientom rozpoczęcie lub wznowienie aktywności w mediach społecznościowych. Również i w tym przypadku do moich zadań, nie uwzględniając tworzenia postów, może należeć dodatkowo m.in. opracowanie długofalowej strategii działania na Instagramie i Facebooku, przygotowywanie materiałów wizualnych, odpisywanie na komentarze, uruchomianie reklam płatnych.

Ile kosztuje współpraca z copywriterem? 

Stawki początkujących copywriterów, jeśli podstawę rozliczenia stanowi 1000 zzs, mogą wynosić w granicach kilkunastu złotych za 1000 zzs. U profesjonalnych copywriterów są one natomiast wyraźnie wyższe. Kilkadziesiąt złotych za 1000 zzs, a w przeliczeniu na cały projekt lub zlecenie – nawet kilkaset złotych, nie powinno być tu dla Ciebie zaskoczeniem.

Jeśli chcesz poznać mój cennik usług copywriterskich, zapraszam Cię do kontaktu!

Mam nadzieję, że teraz wiesz już, co wpływa na cenę za usługi copywriterskie i jak może kształtować się Twoja współpraca z copywriterem. Pamiętaj, że gdy znajdziesz doświadczoną i wszechstronną osobę, możesz zyskać wsparcie nie tylko w zakresie tworzenia różnego rodzaju treści, ale i opracowania całej strategii content marketingowej w Internecie!

© 2024 spacenotes.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram